e-mail
strona główna
 
ZASADY WEDŁUG KTÓRYCH PRACUJEMY
Adam Romer, 29 maja 2000
Rady dla osób odpowiedzialnych za realizację polityki szkoleniowej firmy oraz dla trenerów prowadzących zajęcia:
Postaraj się, aby uczestnicy od początku wiedzieli, po co im to szkolenie, jakie przyniesie im to korzyści i jak będą mogli wykorzystać je w praktyce.
Pozwól uczestnikom szkolenia poczuć odpowiedzialność za własną naukę. Pozwól im określić, jakie są ich cele na tym szkoleniu i co zamierzają zrobić, aby zrealizować je w praktyce.
Stwórz im możliwość praktycznego zastosowania i przećwiczenia zdobytej wiedzy tak szybko, jak tylko będą na to gotowi.
Wspieraj ich, wyrażaj im swoje uznanie, akceptuj ich.
Zachęcaj szkolących się do konkurowania z samym sobą.
Sam bądź zaangażowany!
Weź pod uwagę indywidualną motywację.
Rady dla trenerów prowadzących szkolenie:
Okaż, że to, co jest ważne dla uczestników kursu, jest też ważne dla ciebie.
Sprawdź, co uczestnicy sądzą o poprzednio odbytych szkoleniach.
Sprzedaj korzyści ze szkolenia na samym początku.
Poznaj cele wszystkich uczestników prowadzonego przez ciebie szkolenia.
Przedstaw uczestnikom zajęć, jak szkolenie przyczyni się do ich osobistego rozwoju.
Angażuj swoich słuchaczy w proces szkolenia, stosuj aktywne metody nauczania.
Nie podważaj autorytetu uczestników szkolenia.
Nawiązuj do ich wypowiedzi w swojej prezentacji.
Pilnuj rozkładu szkolenia - to ty kierujesz grupą.
Nie kreuj jednej czy dwóch gwiazd szkolenia.
(Na podstawie materiałów Schenk Instytut.)
W kwietniu 2000 w Warszawie odbyła się VI Konferencja "Kadry", zorganizowana przez Instytut Zarządzania. Praktycy, specjaliści ds. personalnych, przedstawiciele firm doradztwa personalnego, mówili o zarządzaniu ludźmi, o psychologii i o szkoleniach.
powrót
Na naszych kursach uczestnicy nauczą się jak nie tylko sprawnie korzystać z komputera, ale także w pełni wykorzystywać możliwości jakie on daje.
więcej
Tworzymy oprogramowanie dedykowane instytucjom finansowym. Specjalizujemy się w komputerowym przetwarzaniu dokumentów płatniczych.
więcej
created by PaulConrad Group © 2001-2002